Відкритий урок-гра «Що? Де? Коли?»
Мета. Вчити дітей будувати схеми
речень і за схемою складати речення. Розвивати фонематичний звук. Виправлення у
списуванні з друкованого тексту і написанні речень під диктант. Розвивати
мовлення учнів. Виховувати любов до природи. Розширити знання про рослини.
Урок – гра «Що? Де? Коли?»
І. Організація класу.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
– Урок сьогодні
незвичайний, урок – гра «Що? Де? Коли?»
Зараз ви знавці. Проти вас гратимуть ваші друзі. Ось вони
всі тут ( на імпровізованому столі сидять дитячі іграшки )
Хоча вони
мовчазні, не розмовляють вголос, але вони теж кмітливі, винахідливі і такі ж «чомусики» як і ви. Вони задаватимуть вам свої питання, а ми
шукатимемо відповіді.
ІІІ. 1. Шановні гравці проти вас грає Червона Шапочка.
Скласти букет, вибравши квіти, які відповідають
даним схемам. А допоможуть вам у цьому загадки.
Знайти квітку і записати назву
1. (про сонях) +
(Заглядає у віконце на зеленій ніжці сонце)
2. (мак) Стоїть на
току у червонім ковпаку.
3. (ромашка)
Яка
користь від цих квітів?
-
з маку смачні булочки
-
з соняшнику – олія, халва.
-
З ромашки – лікувальний чай.
– Які ще лікувальні квіти ви знаєте?
(подорожник, звіробій, чебрець,
конвалія, мати-й-мачуха, кульбаба)
Мак,
сонях, ромашка – квіти.
–Які
прислів’я знаєте про квіти?
(записати під диктант)
Де багато квіток – там медок.
– 2. Шановні гравці проти вас грає Зайчик.
Гра «Мозаїка». Скласти назви
кущів, пам’ятаючи що
1 склад – зелений
2 склад – червоний
3 склад – жовтий
Терен, бузок, калина – кущі.
– Який кущ вміє захищатися? (Терен)
Як і від кого? ( Колючками від тварин і людей)
- Який із них є народним символом? (калина)
- Які ще народні символи – рослини знаєте? (верба)
- Прислів’я про вербу?
Без верби і калини нема України (Списати з друкованого тексту)
3. Шановні гравці
проти вас грає Лисичка
Вибрати продукти, які використав
Журавлик, щоб зварити борщ? Як їх назвати 1 словом?
Буряк, капуста, морква, картопля – овочі
– Запалити ліхтарик під буквами, що позначають голосні звуки
IV. Фізхвилинка.
Ходить гарбуз по городу (пісня) !
4. Шановні гравці проти вас грає
Капітошка
–
Як називається дощик в осінній теплий день? (Грибний)
Грибник
–
Зібрати гриби. Який гриб брати не будем і чому? (Отруйний мухомор)
Діалог
-
Як слід збирати гриби?
-
Не виривати з коренями, а обережно зрізати ножем.
-
Чому?
-
Тому що ти вирвеш із коренем, гриб на цьому місці ніколи не виросте. А якщо
обережно зрізати ножем, на наступний рік сміливо йди за грибами на знайдене
місце.
Лисички, маслюки, опеньки – гриби.
– Розділити слова в реченні, поділивши їх на склади.
Побудувати схему.
Дітипішлипогриби.
– Де ростуть гриби? ( у лісі )
5.
Шановні гравці проти вас грає Їжачок.
Що
влітку холодить, взимку гріє, весною веселить, восени годує.
–
скласти ланцюжок слів.
сосна
Верба абрикос
– Що
цікавого знаєте про ці рослини?
- Де верба там
і вода (під диктант)
- сосна найвитриваліше дерево.
- квіточки чийого дерева містять отруту
ціанід (обрикоса, персика, вишні)
10 кісточок є смертельними для
дитини.
V. Виписати всі поділені на склади слова
Квіти, кущі, овочі, гриби, дерева, рослини.
– Що
дають нам рослини?
(їжу, повітря, тепло, ліки)
– А що
необхідно рослинам?
–
Рослина – жива чи не жива природа? (Жива)
– А
рослинам, як і людям потрібна любов?
– Які
вірші вчать нас любити природу?
VI. Підсумок уроку.
Але нажаль не всі такі чемні як ми і тому багато рослин
знаходяться на межі загибелі, зникнення. Щоб цього не сталося їх під свою опіку
взяла держава, створивши заповідники, національні парки. Один із них є на
Львівщині - «Розточчя»
–
А ще вони занесені у «Червону книгу»?
–
З яких рослин не можна складати букети і плести вінки?
–
За допомогою чарівної палички перетворимо слова на рослини
рак – мак змінити
букву
комашка
– ромашка змінити букву
риби –
гриби додати букву
малюки –
маслюки додати букву
Рослини – барометри
Ліс
шумить – на дощ
Лан
шумить – на погоду
Каштан
плаче – на дощ
Шипшина і
нагідки не розтулюють бутонів перед дощем
Немає коментарів:
Дописати коментар