четвер, 21 вересня 2017 р.

Інтегрований урок "Стрітення" у 2 класі


Конспект відкритого уроку

Інтегрований урок "Стрітення" у 2 класі

Українська мова
Тема. Добір спільнокореневих слів, визначення кореня у слові.
Мета. Вправлення учнів у доборі спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, у визначені кореня слова, вчити виконувати елементарні вправи на словотворення, розвивати вміння вдумливо ві влучно вживати слова у власному мовленні. Виховувати любов до природи.


Читання
Тема. Т. Коломієць «Дідів обід», О.Орач «Пташко - літашко».
Мета. Працювати над правильністю і виразністю читання, розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до природи.


Математика
Тема. Усні обчислення.
Мета. Закріпити вміння усно виконувати дії додавання і віднімання, вправляти у розв’язанні прикладів і задач. Виховувати любов до природи.
Ціль. Учень:  вміє виразно читати, користується найпростішими прийомами заучування віршів, знаходить спорідненні слова, бере участь у групових  і індивідуальних інсценізаціях прочитаного, будує речення, поширюючи його іншими словами, відновлює і записує деформований текст, розподіляє слова на групи за значенням , знаходить серед поданих слів спільнокореневі, виділяє корінь у словах, уміє дібрати 1-3 слова із заданим коренем, вміє перевірити написане і виправляти помилки. Будує речення на задану тему.








  1. Оголошення теми і мети уроку.
      на дошці запис:
Стрітення
Класна робота
-         незвичайний запис, незвичайний урок, незвичайне свято.
2. (Як іще називають це свято? Дізнаєтесь, коли складете букви, що рлозсипались)

З   И  Б  О  М  О  Р
1      2      5      6     3     4     7

3. Розказати легенду, яка пояснює цю назву
  (Про зустріч Зими і Весни)
4. Ділю клас на 2 команди: «Зима» і «Весна»
(за правильні відповіді Зима роздає сніжинки, а Весна - квіти)
5. Знайти і виписати слова зимові (команда Зими), весняні – (команда Весни)
Сніг, снігуронька, снігур, сніговий, травичка, квіти, весняні, жайворонки.
Скласти речення з весняними словами. Чому ці слова весняні?
6. Зимові слова підкреслити синім кольором.
7. Виділити корінь – спільну частину слів.
8. Поставити питання: хто?, що?, який?
9. Гра «Блискавка» (Віхола, завірюха, сніговій, хуртовина) чи можна ці слова назвати спільнокореневими?
10. Зраділа зима, сніжинками сипанула з хмар.
 ( усно дібрати споріднені слова до слова хмара)

(27+3) - 4                  (60-2) + 6          96-54+8         55+24-8            44+6-22


26                                   64                     50                   71                      28


(З якої хмаринки, кожна сніжинка?)

11. Весна просить вірш про пташку прочитати.
       Робота над віршем «Пташечка - літашечка»
а) самостійне читання;
б) вибіркове читання;
в) зайти слова, споріднені до слова літати .
12. Гра «Допоможи пташці гніздо відшукати»
Овал: ро
 


40а                                    на           *** ур

Сорока         ворона                   снігур           жайворонок

13. Легенда про жайворонків.
14. Розучування закликанки:                Пташок викликаю із теплого краю.
                                                                Летіть, соловейки, на нашу земельку.
15. Записати по пам‘яті перше речення.
16. Фізхвилинка «Як яка пташка літає?»
17. В гості до нас ведмедик напрошується, що він має спільного зі святом  Стрітення.
Легенда про ведмедя.
18. До слова буда дібрати спорідненні з інших частин мови.
19. Задача. Бурий ведмідь живе 50 років, сірий на 15 менше, а чорний  - на 7 більше, ніж сірий. Скільки років живе чорний ведмідь7
20. Цікавинки про ведмедя.
21.Гра «Крок - слово», (споріднені слова до слова ведмідь).
22. Звуко - буквенний аналіз слова ведмідь.
23. Назвати народні прикмети про Стрітення.
24. Інсценізація вірша «Стрітення».
25. Розповідь про Стрітення, як релігійне свято (Розгляд ікони).
26. Яку силу мала Стрітенська вода? (Нею благословляли людей, які вирушали у далекі мандри, ще кропили худобу, коли вперше виганяли на пасовище).
27. Знайти зайве слово : вода, водиця, водій, підводний.
28.                                     В – велика
                                          О – освячена
                                          Д – дієва, добра
                                          А – активна
29. Щоб дізнатися, що ще освячували, треба розв’язати приклади і по алфавіту розставити букви:
54-23=21 (с)
81-78=3 (в)
30-19=11 (і)
13+14=27 (ч)
100-99=1 (а)
(Свіча)
30. Хто знає, як ще називали свічку, освячену на Стрітення (Громниця) .Їх називали гномічними, тому що ставили перед образами під час грози, щоб захиститись від грому.
31. Вчитель запалює свічку, а діти хором промовляють слова:
Ой громнице- свічко!
Святая водичко.
Дай здоров’я нам усім,
І достатку в кожен дім.
32. Робота в парах (роздатковий матеріал)
Підсумок уроку.
Які вірші читали?
Як називаються слова, що мають спільну частину?
Що нового про Стрітення дізнались?
Чи сподобався урок?
Підрахунок сніжинок і квіток.














Немає коментарів:

Дописати коментар